Ha most indítasz vállalkozást, az online jelenlét ma már elkerülhetetlen. Jó hír viszont, hogy ha jól csinálod, elég gyorsan eljuthatsz oda, hogy a célközönséged megismerjen. Ehhez azonban nem elég egy Facebook oldal vagy egy gyorsan összedobott, arculat nélküli weboldal.
Ebben a cikkben végigmegyünk azokon a lépéseken, amik ahhoz kellenek, hogy egy vállalkozás digitálisan életképes legyen. Ezen kívül megnézzük azt is, miért érdemes inkább szakértőkben bízni a csináld magad megoldások helyett.
1. Weboldal – Az online névjegykártyád
Sokan azt vallják, hogy felesleges egy weboldal – Facebookkal, Instagrammal és hirdetésekkel simán el lehet lenni. Ez nem is állhatna távolabb a valóságtól. A vevők, szolgáltatások igénybe vevő felhasználók első dolga az, hogy rákeresnek a vállalkozásodra. Ha nem találnak rólad normális infót, inkább keresnek mást. Itt nézik meg, hogy ki vagy valójában, milyen munkáid vannak és ami a mai, csalókkal teli világban nagyon fontos, van-e normális adatvédelmi tájékoztató és kapcsolatfelvételi lehetőség.
Mire van szükséged?
- Egy normális domain névre (pl. cegnev.hu), hozzá tartozó tárhellyel.
- Egy gyors, mobilbarát weboldalra.
- Profi tartalomra, ami meggyőzi a látogatókat.
- Alapvető SEO-ra (keresőoptimalizálásra), hogy a Google egyáltalán megtalálja az oldaladat.
Ha ezt magad akarod összerakni, akkor jó eséllyel hetekig fogsz cikkeket és videókat bújni, majd hónapkig tartó megoldás után még mindig nem lesz profi. Egy szakértő viszont összerakja neked úgy, hogy tervezhető időkeretet kapsz és a vállalkozásod számára fontos, tényleg működő megoldásokat kapsz.
2. Céges e-mail cím – kerüld a freemail, citromailt és társait!
Ha komolyan akarsz tűnni, akkor felejtsd el a „cegnev@gmail.com” vagy „minta123@freemail.hu” címeket. Egy saját domainhez tartozó e-mail cím sokkal profibb (pl. info@cegnev.hu).
Hogyan szerezz be egy ilyet?
- A domain foglalásnál nézd meg, hogy e-mail csomag is jár-e hozzá.
- Használd a Google Workspace-t vagy a Microsoft 365-öt (kb. havi 1 500 – 3 000 Ft).
3. Logó és arculat – a Painten és a “haverom megcsinálja AI-val” megoldásokon túl!
Egy letisztult logó és jól megtervezett arculat az, amivel a látogató először találkozik. Ha összecsapsz valamit, az azonnal bizalomvesztést okoz. Nem kell túlgondolni, de legyen egyszerű, letisztult és profi.
Mi tartozik az arculathoz?
- Egy jól kinéző, könnyen felismerhető, letisztult logó.
- Sok szempont figyelembe vétele után meghatározott színek és betűtípusok, betűméretek, sorköz, stb.
- Olyan vizuális elemek, amik minden platformon jól mutatnak (web, social media, névjegykártya, stb.)
Ezt egy designer pár tízezer forintért megcsinálja, de ha komolyabb brandet akarsz, érdemes többet is rászánni. Nem véletlen rendelkeznek a legnagyobb cégek is arculati kézikönyvvel.
4. Hogyan ismertesd meg a vállalkozásodat gyorsan?
Ha már van egy profi weboldalad, logód és e-mailed, jön a lényeg: hogy érj el minél több embert?
Google és Facebook hirdetések
- A Google Ads segít abban, hogy azok találjanak meg, akik már keresgélnek a te szolgáltatási területeden.
- A Facebook és Instagram (Meta) hirdetések pedig azoknak mutatják meg a vállalkozásodat, akik potenciálisan érdeklődhetnek iránta.
A két platformról bővebben itt írtunk már.
Ha nincs tapasztalatod a hirdetésekben, gyorsan elégethetsz egy rakás pénzt nulla eredménnyel. Egy marketinges viszont úgy állítja be a kampányokat, hogy valódi vásárlók jöjjenek.
Közösségi média
Ha nem vagy jelen a Facebookon, Instagramon vagy akár a LinkedInen, akkor nehezebb lesz elérni az embereket. Nem kell mindenhol aktívnak lenned, de érdemes legalább heti pár posztot kitenni, hogy lásd, mi működik.
Tipp: Használj jó minőségű képeket, írj rövid, érthető szövegeket, és legyen a platformra jellemző stílusa.
5. Miért érdemes szakértőre bízni?
Az interneten, YouTube-on már mindenre találsz bemutatót arra, hogy mit hogyan kell megcsinálni. Ahhoz viszont, hogy egy vállalkozás indításához és futtatásához szükséges – ami általában évek során összegyűjtött tudás és tapasztalat – profi, szakmai megoldást és megvalósítást hozz össze, ezek nem lesznek elegek.
Miért éri meg egy profi segítsége?
- Nem kell heteket töltened azzal, hogy mindent megtanulj.
- Azonnal profi megoldásokat kapsz.
- Nem dobsz ki feleslegesen pénzt rosszul beállított hirdetésekre vagy gagyi weboldalakra.
- Gyorsabban eljutsz oda, hogy jöjjenek a vásárlók.
Összegzés
Ha vállalkozást indítasz, akkor az online jelenlét az egyik legfontosabb dolog. Weboldal, e-mail cím, logó, közösségi média, hirdetések – minden kell ahhoz, hogy komolyan vegyenek.
Lehet ezt egyedül is csinálni, de ha nem akarsz rengeteg időt és pénzt vesztegetni, érdemes szakértőkhöz fordulni. Így gyorsabban érhetsz el sikereket, és nem kell hónapokat töltened azzal, hogy kitaláld, mit hogyan kellene csinálni.
Szóval, ha komolyan gondolod a vállalkozásodat, írj nekünk az info[kukac]wedopixels.hu címre, és fejlődjünk közösen!